Tuesday, September 2, 2008

scc

Scc blev årets höjdpunkt. Massor av fina bilar och ungefär 80 vws på strippen. Från våra trakter blev det pär a birkl och jag som for.östlund med familj dök upp i husbil på lördagen. Birkl åkte 55 an och pär och jag hade med våra race bilar. Vi lånade en lt och hade pärs bil på flaket och min på släp efter.
Vi åkte över trondheim och slog följe med anders lien.
Vi annvände klubbens partytält som depå tält mm
På lördag och söndag var det körning på strippen hela dagen med några avbrott för sanering. Tyvär stod jag för den första då min mekaniska oljetrycksmätare som jag monterat i motorutrymmet sköts lös ungefär 350 m ut på banan, olja rann ner på avgasbandaget och bilen började brinna. Släcktes snabbt och skadorna var små efter lite tvättning och skruvning var bilen fitt for fight.
Hade problem med kopplingen trots justerande hela helgen och fick inte till nån bra repa. Bästa blev 14,1 144 k/mh och då spann det friskt hela ettan oxå.

Träffen var i mitt tycke den bästa jag varit på nånsin!!
Lyckades ju naturligtvis glömma kameran men bilder finns lite var stans på nätet.

No comments: