Monday, July 26, 2010

här händer det saker

Anmälde mig till en dag på strippen i sundsvall. Bra fäste och i första repan så hade jag min bästa 60fots tid nånsin men fick sen inte i tvåan. Så fortsatte det hela dan dvs ingen två. I sista repan tappade motorn kraft och tryckte ur sig olja.
Då både motor och låda var i behov av genomgång bestämde jag mig för att sälja bilen med lådan i då den ändå inte passar till mitt nya projekt.
Bombern rullar numera på åland, önskar nya ägaren lycka till.
Har börjat riva motorn och konstaterat att den läckte mellan topp och cylinder, framförallt på ettan. Vid närmare koll så visar det sig att cylindrarna är koniska dvs slut. Nya cylindrar är beställda från usa.
Har även börjat samla på mig grejor för turbo konvertering då den nya bilen lir tyngre och man vill ju inte köra långsammare =)

No comments: